O tworzeniu wykresów.
TEMAT: O tworzeniu wykresów.
ZADANIE 1
Zaprojektuj tabelę w Excel, w której przedstawisz ile godzin każdego przedmiotu masz w ciągu tygodnia w planie lekcji. Następnie utwórz wykres słupkowy. Pamiętaj o nagłówkach, etykietach i kolorystyce.
ZADANIE 2
Zaprojektuj tabelę w Excel, w której przedstawisz liczbę mieszkańców 5 miast Polski. Dane przedstaw na wykresie słupkowym. Pamiętaj o nagłówkach, etykietach i kolorystyce.
TEMAT: Wykresy cz. 2
ZADANIE 1
Zaprojektuj tabelę w Excel, w której zbierzesz dane meteorologiczne z 7 dniu. Zapisz przewidywaną temperaturę powietrza w dzień i w nocy, a następnie utwórz wykres LINIOWY.
ZADANIE 2
Zaprojektuj tabelę w Excel, w której umieścisz listę zakupów na imprezę urodzinową. Zapisz cenę oraz ilość produktu, a następnie dokonaj obliczeń. Wyniki przedstaw na wykresie KOŁOWYM.
TEMAT: Powtórzenie
1. Uruchom program MS Excel, a następnie wykonaj polecenia.
1. Wypisz w jednej kolumnie 5 ulubionych przedmiotów szkolnych.
2. Zmień krój czcionki na Arial, wielkość na 14 pkt, kolor tekstu na żółty, ustaw pochylenie i pogrubienie.
3. Zmień kolor wypełnienia komórek na ciemnoniebieski.
4. Zmień szerokość kolumny tak, aby wszystkie nazwy zmieściły się w komórkach.
5. Ustaw wyrównanie tekstu w komórkach do środka.
6. Dodaj nowy arkusz.
7. Nadaj nowemu arkuszowi nazwę kopia.
8. Skopiuj do arkusza kopia tytuły książek z Arkusza1.
9. Zmień kolor karty arkusza kopia na czerwony.
10. Zapisz plik w folderze Sprawdzian1_nazwisko pod nazwą książki.
2. W pliku kraje wypisano 10 największych krajów świata. Otwórz plik i wykonaj polecenia.
1. Uzupełnij pierwszą kolumnę kolejnymi liczbami.
2. Posortuj kraje według powierzchni (od największego do najmniejszego).
3. Dodaj nowy arkusz, nadaj mu nazwę ludność i skopiuj do niego dane z arkusza powierzchnia.
4. W arkuszu ludność posortuj kraje według liczby ludności (zaczynając od tego o największej liczbie ludności).
5. Zapisz zmiany w pliku.
3. Pani ze szkolnego sklepiku robi spis wszystkich towarów i sprawdza ich wartość. Poprosiła cię o pomoc. Otwórz plik sklepik i wykonaj polecenia.
1. Uzupełnij pierwszą kolumnę kolejnymi liczbami.
2. Utwórz formułę obliczającą wartości przedmiotów w kolumnie E.
3. Wykorzystaj funkcję SUMA, aby obliczyć, ile kosztują wszystkie towary w sklepiku.
4. Zapisz zmiany w pliku.
4. W klasie 6a przeprowadzono ankietę dotyczącą zwierząt w domu. Wyniki zapisano pliku zwierzęta. Otwórz plik i wykonaj polecenia.
1. Przedstaw wyniki ankiety na wykresie kolumnowym.
2. Zmień kolor kolumn wykresu na żółty.
3. Zmień tytuł wykresu kolumnowego na: Jakie masz zwierzę?
4. Przedstaw wyniki ankiety na wykresie kołowym.
5. Zmień tytuł wykresu kołowego na: Zwierzęta w klasie 6a.
6. Wykorzystaj funkcję SUMA, aby obliczyć, ile osób jest w klasie 6a.
7. Zapisz zmiany w pliku.
PLIKI:
https://drive.google.com/drive/folders/1x0emq4K__jr_7xtTGXXMYEJI5UIPTqCu?usp=sharing
Komentarze
Prześlij komentarz