O tworzeniu wykresów.

  TEMAT: O tworzeniu wykresów.


ZADANIE 1

Zaprojektuj tabelę w Excel, w której przedstawisz ile godzin każdego przedmiotu masz w ciągu tygodnia w planie lekcji. Następnie utwórz wykres słupkowy. Pamiętaj o nagłówkach, etykietach i kolorystyce.


ZADANIE 2

Zaprojektuj tabelę w Excel, w której przedstawisz liczbę mieszkańców 5 miast Polski. Dane przedstaw na wykresie słupkowym. Pamiętaj o nagłówkach, etykietach i kolorystyce.


 TEMAT: Wykresy cz. 2


ZADANIE 1

Zaprojektuj tabelę w Excel, w której zbierzesz dane meteorologiczne z 7 dniu. Zapisz przewidywaną temperaturę powietrza w dzień i w nocy, a następnie utwórz wykres LINIOWY.


ZADANIE 2

Zaprojektuj tabelę w Excel, w której umieścisz listę zakupów na imprezę urodzinową. Zapisz cenę oraz ilość produktu, a następnie dokonaj obliczeń. Wyniki przedstaw na wykresie KOŁOWYM.


TEMAT: Powtórzenie


1. Uruchom program MS Excel, a następnie wykonaj polecenia.

1.     Wypisz w jednej kolumnie 5 ulubionych przedmiotów szkolnych.

2.     Zmień krój czcionki na Arial, wielkość na 14 pkt, kolor tekstu na żółty, ustaw pochylenie i pogrubienie.

3.     Zmień kolor wypełnienia komórek na ciemnoniebieski.

4.     Zmień szerokość kolumny tak, aby wszystkie nazwy zmieściły się w komórkach.

5.     Ustaw wyrównanie tekstu w komórkach do środka.

6.     Dodaj nowy arkusz.

7.     Nadaj nowemu arkuszowi nazwę kopia.

8.     Skopiuj do arkusza kopia tytuły książek z Arkusza1.

9.     Zmień kolor karty arkusza kopia na czerwony.

10.  Zapisz plik w folderze Sprawdzian1_nazwisko pod nazwą książki.

 

2. W pliku kraje wypisano 10 największych krajów świata. Otwórz plik i wykonaj polecenia.

1.     Uzupełnij pierwszą kolumnę kolejnymi liczbami.

2.     Posortuj kraje według powierzchni (od największego do najmniejszego).

3.     Dodaj nowy arkusz, nadaj mu nazwę ludność i skopiuj do niego dane z arkusza powierzchnia.

4.     W arkuszu ludność posortuj kraje według liczby ludności (zaczynając od tego o największej liczbie ludności).

5.     Zapisz zmiany w pliku.


3. Pani ze szkolnego sklepiku robi spis wszystkich towarów i sprawdza ich wartość. Poprosiła cię o pomoc. Otwórz plik sklepik i wykonaj polecenia.

1.   Uzupełnij pierwszą kolumnę kolejnymi liczbami.

2.   Utwórz formułę obliczającą wartości przedmiotów w kolumnie E.

3.   Wykorzystaj funkcję SUMA, aby obliczyć, ile kosztują wszystkie towary w sklepiku.

4.   Zapisz zmiany w pliku.


4. W klasie 6a przeprowadzono ankietę dotyczącą zwierząt w domu. Wyniki zapisano pliku zwierzęta. Otwórz plik i wykonaj polecenia.

1.   Przedstaw wyniki ankiety na wykresie kolumnowym.

2.   Zmień kolor kolumn wykresu na żółty.

3.   Zmień tytuł wykresu kolumnowego na: Jakie masz zwierzę?

4.   Przedstaw wyniki ankiety na wykresie kołowym.

5.   Zmień tytuł wykresu kołowego na: Zwierzęta w klasie 6a.

6.   Wykorzystaj funkcję SUMA, aby obliczyć, ile osób jest w klasie 6a.

7.   Zapisz zmiany w pliku.


PLIKI: 

https://drive.google.com/drive/folders/1x0emq4K__jr_7xtTGXXMYEJI5UIPTqCu?usp=sharing

Komentarze

Popularne posty